MEMORIku DI SABAH

8:16 AM Posted In Edit This 0 Comments »

Percutian singkat ku bersama rakan2 ke sabah mmg cukup indah..kami mengambil kesempatan pada cuti pertengahan sem untuk merialisasikan impian murni kami tu..detik 30 januari 2011-1 feb 2011..merupakan memori yg terindah yg tersurat di dlm kamus idupku..segala perjalanan, tiket n penginapan telah kami atur dgn lebih awl..mlm 29 hb s’awl jam 10 mlm aku n rozie bertolak ke airport..disusuli mel,pui, mala n betty pada jam 12mlm..kami terpaksa bermlm di airport..coz penerbangan kami jam 6 pagi..

Ni lah muka2 yg jd guard  airport mlm tu..just aku n mel je yg x tdor mlm tu..yg lain dpt lh tdor2 aym..sejuk..
Jam 4.20 pagi check in..dlm kul 6 br lh kami b’lps ke k.k..

Penerbangan kami mengambil masa 1 jam 25 minit..jam 7 lbh pagi kami selamat mendarat di lapangan terbang k.k..kami kemudiaan nya mengambil teksi airport dgn tambang Rm 45 ke tmpt bus..coz first plan kami nak g ke kundasang..tp tiba2 x jd lh nak naik bus coz ada van yg m’nawarkn utk hntr kami ke kundasang dgn byrn Rm 250.00..time tu aku rasa mmg x sedap bdn..sy pening sgt., sejuk n .penat sgt2..Masa dlm p’jln ke kundasang tu cuaca pun kurang baik,,berserta sejuk sgt..ye lh  naik kaki gunung..ngn jln nya mcm ular kena palu..pastu tinggi..bykn mendaki..m’buatkn aku muntah2 teruk..g n blek sama je..

Smpy je di kundasang..hjn masih lh turun..so hasrat kami utk ke ladang mmg punah..huhhuh..tp kami reda dgn ketentuan ini..jd kami ambil masa tuk b’jln di sekitar pasar utk melihat n m’beli buah-buahan, bunga,n kuih tradisi org sbh..mmg murah n segar2..terbaik dr ladang..

Dlm p’jln pulang..kenderaan yg kami naiki mengalami masalah..

Ttp syukur lh semua nya selamat..kami mampu menerusakn pjlnan pulang ke hotel..kami tiba di hotel jam 1.30 …menginap di Akinabalu hotel..top rated hostel in Asia..di jalan gaya Bandar k.k. aku menghabiskan s’pnjg ptg utk berehat di bilik..manakala rakan2 ku yg lain berjln2 di bndr k.k..pd mlm hari pula..aku ke pasar mlm..

jam Atkinson dpt dilihat dr belakang hotel...
Kebetulan menjelang perayaan thn baru cina..so kws sekitar hotel sgt meriah..

Pada esk ari nya..kami ke pulau manukan..the great moment will be here..haha..rakan2 ku..mala, pui,betty n mel telah b’tolak ke pulau manukan s’awl jam 7lbh pagi. Manakala aku n rakan ku rozie ke pulau manukan pada jam 11.30 pagi..dgn menaiki bot byrn Rm 100..mmg best..first time g pulau..lalu laut bsr..pd pagi tu ombak x t’lalu kuat..tp blek tu agak kuat jg lh..kecut perut bila b’ada di tgh laut..tp m’lihat keindahan laut n pulau..hati rasa t’hibur..n segala kegusaran ilang sekelip mata..perjln ke pulau manukan dr jeti dlm 20 minit..

Pulau yg sgt cantik..kat sini leh snorkeling..Scuba doo, mandi2..ada jg jungle tracking..Best sgt..

Mmg best..huh2..kami pulang dr pulau kul 2 ptg..pastu blek rest kat hotel..jam 4 ptg keluar b’siar2 di bndr k.k..n ke psr filipin..lupa lak nak snap gmbr kat psr filipin..huh..huh..tp mmg brg murah..cam mutiara leh dpt plg murah Rm 0.30 s'biji ..wah rambang mata nak pilih..bnyk jg kraftgn lain yg dijual ...ikn masin pun ada..n di psr ni harga leh runding (bargain)..

Begmbr di sekitar waterfront k.k

Antara yg dibeli..ni  brg rozie..yg sy x leh snap..secret..rantai n gelang Rm30..cam butang baju tu..satu set Rm11..

ni lah gmbrn psr filipina di k.k..sy ambil pic ni dr
Di belakang psr filipin ni ada jual seafood lh..nyam2..murah2  apa lg borong2..ehh..leh tawar menawar lg tu..ikan tu leh dpt belasan ringgit..lobster plg murah leh dpt Rm5..yg bsr pun dlm Rm 30 je..waa..bnyk murah..

ketam yg kami beli..Rm 10.

Esk last day di sbh..jln 2 di k.k lg..coz td x jln hbs..sy jmp ngn kwn lama yg study di ums..
kwn lama..azlin..b'jmp jg di k.k...

wah..posing lh korang 2 ye..mel n pui...

Kenangan kita bersama..mel,pui,betty , mala , rozie n yan…

So..for  the conclusion..nice trip to sabah..mari2 dtg sabah..